11111

DERS TANITIM BİLGİLERİ


ireu.ieu.edu.tr

Dersin Adı
Kodu
Yarıyıl
Teori
(saat/hafta)
Uygulama/Lab
(saat/hafta)
Yerel Kredi
AKTS
Güz
Ön-Koşul(lar)
Yok
Dersin Dili
Dersin Türü
Zorunlu
Dersin Düzeyi
-
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri
Dersin Koordinatörü -
Öğretim Eleman(lar)ı
Yardımcı(ları)
Dersin Amacı
Öğrenme Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • Uluslararası örgütlerin tarihsel oluşumu ile lgili bilgi sahibi olabileceklerdir
  • Uluslararası örgütlerin, uluslararası ilişkiler kuramları kapsamındaki rolünü anlayabileceklerdir
  • Uluslararası örgütlerin işlevlerini uluslararası hukuk bakış açısından öğrenebileceklerdir
  • Uluslararası örgütlerin güvenlik ve insan hakları konularındaki etkilerini ve işlevlerini öğrenebileceklerdir
  • Uluslararası örgütlerin gelişme, ticaret ve çevre konularındaki etkilerini ve işlevlerini analiz edebileceklerdir
Ders Tanımı

 



Dersin Kategorisi

Temel Ders
X
Uzmanlık/Alan Dersleri
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

 

HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Giriş Intro
2 Tanım, Sınıflandırma ve Kuramsal Bakış Açısı Kelly-Kate S. Pease, International Organizations, Fifth Edition, pp. 1-14.
3 Güvenlik: BM'nin Oluşum Süreci Kelly-Kate S. Pease, International Organizations, Fifth Edition, pp. 111-156. • UN Charter
4 Güvenlik: BM'nin Evrimsel Süreci Kelly-Kate S. Pease, International Organizations, Fifth Edition, pp. 111-156. • UN Charter
5 Güvenlik: BM'nin İşlevleri Kelly-Kate S. Pease, International Organizations, Fifth Edition, pp. 111-156. • UN Charter
6 Bölgesel Güvenlik: NATO, Tarihi ve Yapısı Kelly-Kate S. Pease, International Organizations, Second Edition, pp. 128-154.
7 Bölgesel Güvenlik: NATO, Operasyonları ve Misyonları Kelly-Kate S. Pease, International Organizations, Second Edition, pp. 128-154.
8 Ara Sınav I
9 İnsan Hakları ve İnsani Konular (UNHCR) Kelly-Kate S. Pease, International Organizations, Fifth Edition, pp. 263-300.
10 İnsan Hakları ve İnsani Müdahale Kelly-Kate S. Pease, International Organizations, Fifth Edition, pp. 263-300.
11 Gelişme ve Ticaret: Dünya Bankası ve IMF J. Samuel Barkin, International Organizations, Theories and Institutions, pp. 91-112. • Kelly-Kate S. Pease, International Organizations, Fifth Edition, pp. 25-30.
12 Gelişme ve Ticaret: WTO ve OECD J. Samuel Barkin, International Organizations, Theories and Institutions, pp. 91-112. • Kelly-Kate S. Pease, International Organizations, Fifth Edition, pp. 25-30.
13 Ara Sınav II
14 Çevre Konuları • Kelly-Kate S. Pease, International Organizations, Fifth Edition, pp. 227-254.
15 Final Sınavı TBA
16 Dönemin gözden geçirilmesi  
Ders Kitabı
  • Kelly-Kate S. Pease, International Organizations, Fifth Edition, USA: Pearson Education, 2012
  • Kelly-Kate S. Pease, International Organizations: Perspectives on Governance in theTwenty-First Century , Second Edition, Upper Saddle River, N.J.: Prentice Hall, 2003.
  • J. Samuel Barkin, International Organizations, Theories and Institutions, New York: Palgrave-MacMillan, 2006
Önerilen Okumalar/Materyaller

Honesty and trust are the most fundamental pillars of learning and are necessary foundation for success and academic freedom in a university. Hence, any behavior that jeopardizes the learning environment by violating the rules of academic honesty will not be tolerated or condoned. Violations of academic honesty include but are not limited to cheating or facilitating cheating, looking or attempting to look at another student's answers or allowing others to copy one's answers, copying other student’s in-class or take-home exam answers or letting others use take-home exam answers, using "cheat sheet," having someone else prepare the written assignment or homework or letting others use one’s homework/term project/paper,  assistance of another person in preparation of a tem paper/homework/project if not allowed by the instructor, ordering/purchasing term projects or homework or other assignments, signing in place of another student using their name/signature/student id number, plagiarism, showing the work of another as one's own, not properly citing an earlier own work, submitting the same homework/paper/term project in one more one course if not allowed by the instructor, inaccurately or inadequately citing sources including those from the Internet.

Violations of academic honesty could result in disciplinary action, as stated in the "Student Disciplinary Rules and Regulation" of the University. http://www.ieu.edu.tr/en/bylaws/type/read/id/13 and http://kariyer.ieu.edu.tr/en/bylaws/type/read/id/81 . By enrolling in the University, each student is assumed to have read the rules and regulations regarding academic dishonesty, and lack of knowledge of this policy is not an acceptable defense. 

 

DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Katkı Payı %
Katılım
1
10
Laboratuvar / Uygulama
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
Portfolyo
Ödev
Sunum / Jüri Önünde Sunum
Proje
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınav
2
50
Final Sınavı
1
40
Toplam

Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı
3
60
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı
1
40
Toplam

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Süre (Saat) İş Yükü
Teorik Ders Saati
(Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati)
16
3
48
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati
(Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati)
16
Sınıf Dışı Ders Çalışması
13
3
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
Portfolyo
Ödev
Sunum / Jüri Önünde Sunum
1
Proje
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınavlar
1
24
Final Sınavı
1
25
    Toplam
136

 

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ

#
Program Yeterlilikleri / Çıktıları
* Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1 Uluslararası İlişkiler ve AB Çalışmaları alanında edinilen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilmek X
2 Uluslararası İlişkiler ve AB Çalışmaları alanlarındaki kavram ve kuramları bilimsel yöntemlerle inceleyebilmek, ilgili verileri toplayabilmek, yorumlayabilmek ve değerlendirebilmek, X
3 Uygulamada karşılaşılan ve öngörülemeyen çok boyutlu sorunları çözmek için bireysel ve grup üyesi olarak sorumluluk alabilmek,
4 Bölgesel ve küresel konuları/sorunları tanımlayabilmek, kanıtlara ve araştırmalara dayalı çözüm önerileri geliştirebilmek X
5 Uluslararası İlişkiler ve AB Çalışmaları alanlarında edinilen bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilmek, öğrenme gereksinimlerini belirleyebilmek X
6 Uluslararası İlişkilerle ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilmek; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilere yazılı ve sözlü olarak aktarabilmek X
7 Küresel siyasette, yapılar, aktörler, kurumlar ve kültür gibi etkenler arasındaki ilişkileri kapsayan kuramsal tartışmaları yorumlayabilmek, uluslararası sistemin temel dinamiklerindeki süreklilikler ve değişiklikleri tespit edebilmek X
8 Klasik ve güncel kuramlar arasındaki farklılıkları ayırt etmek ve ilişkileri değerlendirebilmek
9 Uluslararası İlişkilere temel oluşturan diğer disiplinlerden (siyaset bilimi, hukuk, ekonomi, sosyoloji, psikoloji, vs.) yararlanabilmek ve bu disiplinlere ilişkin temel bilgilere sahip olmak X
10 Bir yabancı dili kullanarak uluslararası ilişkilerle ilgili bilgileri izleyebilmek ve meslektaşları ile iletişim kurabilmek (“European Language Portfolio Global Scale”, Level B1)
11 İkinci bir yabancı dili orta düzeyde kullanabilmek
12 Uluslararası İlişkilerle ilgili veri toplama, yorumlama, yayma ve uygulama sürecinde ahlaki, sosyal ve bilimsel değerlere sahip olmak X
13 Edindiği bilgi, beceri ve yetkinlikleri hayat boyu bireysel ve toplumsal amaçları doğrultusunda geliştirebilmek

*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest

 

İzmir Ekonomi Üniversitesi | Sakarya Caddesi No:156, 35330 Balçova - İZMİR Tel: +90 232 279 25 25 | webmaster@ieu.edu.tr | YBS 2010